.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
عفو بین‌الملل: اسرائیل باید به اشغالگری وحشیانه خود پایان دهد
دبیرکل عفو بین‌الملل گفت که اشغالگری اسرائیل در فلسطین، طولانی‌ترین اشغال نظامی و یکی از مرگبارترین اشغالگری‌ها در جهان است.
عفو بین‌الملل: اسرائیل باید به اشغالگری وحشیانه خود پایان دهد

«آگنس کالامارد» دبیرکل سازمان عفو بین‌الملل امروز (30 بهمن) در گزارشی خواستار پایان اشغالگری اسرائیل در اراضی فلسطینی شد و آن را «وحشیانه» توصیف کرد.

 

او در وبسایت عفو بین‌الملل نوشت: «اسرائیل باید اشغالگری وحشیانه خود در غزه و کرانه باختری از جمله قدس شرقی که از سال 1967 تاکنون ادامه دارد و همچنین به سیستم آپارتاید و نقض سیستماتیک حقوق بشر  پایان دهد».

 

کالامارد در ادامه از تمامی کشورها خواست تا در جهت تضمین پایان اشغالگری و سیستم جدایی نژادی، روابط خود را با اسرائیل بازبینی کنند.

 

دبیرکل عفو بین‌الملل تأکید کرد: «اشغال فلسطین طولانی‌ترین اشغال نظامی و یکی از مرگبارترین اشغال‌های نظامی در جهان است. همچنین اشغالگری، موجب تثبیت و تحکیم رژیم آپارتاید تحمیلی بر فلسطینی‌ها شده است».

 

او با اشاره به جنایات اشغالگران  در غزه گفت که علی‌رغم حکم دادگاه بین‌المللی کیفری در خصوص خطر قریب‌الوقوع نسل‌کشی در غزه، اما این جنایات ادامه دارد، جنایاتی که به گفته کالامارد حاصل عدم مجازات اسرائیل به مدت طولانی است.

 

بیانیه عفو بین‌الملل در حالی است که امروز دیوان دادگستری بین‌الملل  شاهد نشستی با حضور نمایندگان 50 کشور دنیا در خصوص بررسی قانونی اشغالگری اسرائیل در فلسطین است.

 

در این نشست «ریاض المالکی» وزیر خارجه فلسطین نیز به سخنرانی پرداخت و گفت که نسل‌کشی اسرائیل غزه نتیجه مماشات دهها ساله جهانی با اسرائیل است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.11 seconds.